Lež, manipulace a marketing
Anotace kurzu
S rozvojem psychologie, neurověd a tzv. kognitivních věd se rozšiřují též možnosti jejich morálně sporného uplatnění v marketingové komunikaci. Kurz „Lež, manipulace a marketing“ je zaměřený na představení vybraných manipulačních praktik, oblíbených zejména u prodejců a marketérů, jejich psychologické vysvětlení a navržení možných prostředků, jak těmto formám manipulace odolávat.
Průběh
Na vybraných příkladech si představíme nejčastější a nejzákeřnější manipulační praktiky, vysvětlíme si, v čem spočívá jejich účinnost, a povíme si, jakým způsobem jim odolávat. Uděláme si krátkou exkurzi do psychologie a neurovědy manipulace a neopomeneme též morální rozměr. Kurz je vedený formou diskuze a porovnávání si vlastních intuicí a zkušeností.
Délka: 45 minut
Mgr. Michal Stránský, Ph.D.
Michal Stránský, absolvent oboru filosofie na Masarykově univerzitě, se profesně věnuje otázkám etiky a argumentace, se speciálním zaměřením na témata lhaní a manipulace. Působí na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, kde pracuje jako odborný asistent na Ústavu marketingové komunikace a v současné době též jako proděkan pro pedagogickou činnost.
Máte vybráno? Rezervujte si termín.
Vzhledem k pracovním povinnostem na univerzitě a změnám ve výuce se může stát, že ve vámi preferovaném termínu nebude mít lektor čas.
Určitě se ale s vámi pokusí najít tu nejvhodnější variantu.